به گزارش پایگاه خبری ندای خوش وزارت آموزش و پرورش، احمد محمود زاده در گردهمایی روسای شورای هماهنگی موسسین مدارس و مراکز غیر دولتی سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین نهاد اجتماعی و فرهنگی است که ماموریت خطیری را در تربیت نیروی انسانی در راستای پیشرفت و تعالی نظام […]

به گزارش پایگاه خبری ندای خوش وزارت آموزش و پرورش، احمد محمود زاده در گردهمایی روسای شورای هماهنگی موسسین مدارس و مراکز غیر دولتی سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین نهاد اجتماعی و فرهنگی است که ماموریت خطیری را در تربیت نیروی انسانی در راستای پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی معلم را عنصر اصلی تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: تحقق اهداف در گروی نقش آفرینی عوامل حاکمیتی و همچنین مشارکت مردم و همه ذی نفعان و موثرین در تعلیم و تربیت است.

محمود زاده تصریح کرد: بخشی از عوامل موثر بر فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس غیر دولتی در حال خدمت و اثر گذاری هستند.

وی اضافه کرد: در این سازمان به گونه ای برنامه ریزی شود تا علاقه مندی دانش آموزان به آموزش ها، بهره مندی از فناوری های نوین، حمایت از مدارس و مراکز غیر دولتی از سوی دستگاه های مختلف را به دنبال داشته باشد‌.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی، ادامه داد: با افزایش مسئولیت پذیری در مدارس، تصمیم گیری ها باید از پایین به بالا صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در این سازمان معتقد هستیم مولفه هایی ازجمله؛ انتخاب برنامه های مدارس، بسته های آموزشی، پذیرش دانش آموز، جذب معلم، سیاست جذب منابع و …، باید به مدارس واگذار شود و نظارت، حمایت و هدایت از سوی سازمان صورت گیرد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: فعالیت هایی که در مدارس غیر دولتی صورت می گیرد نیازمند اطلاع رسانی بیش از پیش است و همچنین بازخورد این فعالیت ها نیز مهم است.

وی افزود: الگوی تعیین شهریه مدارس غیر دولتی باید متناسب با آموزش های ارایه شده باشد و این موضوع باید به گونه ای باشد به هیچ یک از طرفین اجحافی صورت نگیرد.

محمود زاده ادامه داد: در راستای استقرار مدارس در تراز، در حال شناسایی و آموزش بیش از ۴۰۰ نفر از موسسان و معلمان و مدیران مدارس هستیم وشاخصه های مورد نظر را در این دوره ها آموزش می دهیم.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده برای اولین بار در قانون بودجه ۱۴۰۴ کشور بحث تخصیص ردیف بودجه ای به صندوق مدارس غیردولتی مطرح شده است.