به گزارش پایگاه خبری ندای خوش وزارت آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی، در دومین همایش ملی درس پژوهشی ودرسکاوی در شیراز، اظهار کرد:دکتر پزشکیان به آموزش و پرورش توجه دارد و او مشخصا بر ۲ موضوع حل مشکل فضای آموزشی و بهبود کیفیت تدریس دست گذاشته است. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: […]
به گزارش پایگاه خبری ندای خوش وزارت آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی، در دومین همایش ملی درس پژوهشی ودرسکاوی در شیراز، اظهار کرد:دکتر پزشکیان به آموزش و پرورش توجه دارد و او مشخصا بر ۲ موضوع حل مشکل فضای آموزشی و بهبود کیفیت تدریس دست گذاشته است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: به پیشنهاد رئیس جمهور، فضای تدریس در کلاسها باید منجر به یادگیری فعال دانشآموزان شود به گونهای که بچه ها در کلاس تیم شوند و مشارکت فعالانه در روند تدریس و یادگیری داشته باشند.
امانی طهرانی عنوان کرد: رئیس جمهور در تحقق این هدف نیز به طور مشخص بر روش تدریس، چینش فیزیکی کلاس و استفاده از فناوری تاکید کرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: معلمان باید برای همان شرایطی که در کلاس درس با آن روبرو هستند، ایده داشته باشند؛ برخی کلاس ها بسیار شلوغ هستند، برخی چند پایه است و برخی کاملا برخوردار به شمار میروند.
او اظهار کرد: به دنبال الگوی مناسب نیستیم بلکه به دنبال نمونه های مناسب هستیم و باید تنوع ها را به رسمیت بشناسیم.
امانی طهرانی با اشاره به اهمیت درس کاوی و درس پژوهی در بهبود کیفیت تدریس و فضای کلاسی گفت: کار ما در درس پژوهی احیای کلاس درس است و در این مسیر طراحی، اجرا و تغییر اتفاق میافتد تا نمونه ها و دانشی جدید خلق شود.

Friday, 26 December , 2025